Bare transversale: ce model sa aleg?

Bine ați revenit!

Datorită diversității barelor transversale disponibile pe piață, alegerea lor este dificilă. În această postare doresc să vin cu informații care să fie de ajutor oricui are nevoie să achiziționeze un set de bare transversale.

O primă informație utilă este raportul calitate-preţ (pe măsură ce calitatea unui produs creşte, crește şi preţul său). Din păcate, aşa este, calitatea se reflectă în preţul de achiziţie atât în cazul barelor, cât şi al celorlalte produse: cutii portbagaj, suporturi biciclete, suporturi ski şi snowboard, etc.

Barele cu preţuri în gama 280-350/380 lei îndeplinesc funcția de bază a unor bare, dar nu ne putem aștepta de la ele să fie … aerodinamice. Au secțiunea pătrată și sunt din oțel. De la cele de calitate mai slabă, sub gama de prețuri menționată anterior, ne putem aștepta să se îndoaie la o greutate mai mare sau să ruginească relativ repede, nefiind acoperite cu un strat de plastic. Excepţie de la această ultimă afirmaţie fac barele transversale ce se instalează pe bare longitudinale, bare transversale care au, în general (la acelaşi nivel de calitate), prețul cel mai mic (deoarece au o piesă mai puţin, piciorul).

Urmează barele de la 400 lei la 550-600 lei. În această gamă de preț găsim barele care au profilul semi-rotund (drept în partea de jos, semicerc în partea de sus). Există în această categorie și bare cu secțiunea pătrată, de exemplu cele de la Thule.

Toate modelele de mai sus au lățimea de maxim 6 cm și – dacă cumva au canal pentru montarea accesoriilor (suport bicicleta/schi/snowboard) cu adaptor T – acest canal este mai îngust decât la barele aerodinamice, adaptoarele T destinate barelor aerodinamice nefiind potrivite aici.

Barele aerodinamice (lăţime 8 cm) pornesc de la 550-600 lei pana la 700-850 lei. Canalul T este mai lat decât cel de la barele menţionate mai sus, producătorii de accesorii (suport bicicletă/ski/placă) incluzând, de obicei, adaptor pentru acest tip de bare transversale. Atenţie, aşadar, la ce adaptoare sunt incluse în pachetele suporturilor de biciclete/ski/ş.a.m.d.

O altă categorie o reprezintă barele tip Edge, care se închid în plafonul maşinii, în piciorul barei (fiind mai scurte decât barele aerodinamice clasice). Avantajul lor îl reprezintă aerodinamica mai bună. Dezavantaje: prețul mai mare (peste 900 lei) și faptul că atunci când montăm o cutie portbagaj cu dimensiuni standard (aproximativ 80 cm lăţime), pe bare nu mai are loc şi un suport de biciclete.

La extrema cealaltă întâlnim barele care glisează (produse Thule), utile în cazul în care dorim să nu zgâriem maşina atunci când urcăm bicicletele sau un accesoriu mai greu, cum ar caiacul, pe suport. Preţul lor este în gama 1200-1400 lei.

Bare profesionale sunt sisteme de bare ce au în componenţă 4 bare, în loc de 2, putând susţine maxim 200 kg (până la 50 kg fiecare bară).
Autoturismele au plafonul (şi structura) construit(e) astfel încât să suporte o anumită greutate (sarcină maximă admisă), în funcţie de dimensiunile maşinii: autoturismele mici până la 50 kg, cele medii (exemplu: Ford Focus, Ford Mondeo) până la 75 kg, iar cele mai mari până la 100 kg. Autoutilitarele (mici) suportă greutăţi de 100-200 kg. Greutatea maximă admisă pentru plafonul unui autoturism poate fi aflată fie din manualul autoturismului respectiv, fie de la dealer/reprezentanţa mărcii respective.

Alegerea barelor în funcţie de accesoriile ce urmează a fi montate pe ele (în funcţie de destinaţie):
Atunci când urmează să achiziţionăm un sistem de bare este important să luam în calcul la ce urmează să folosim barele în următorii 3-5 ani, precum şi cât de des. Dorim să transportăm biciclete? Poate şi o cutie? Sau un caiac/canoe? Sau dorim să ducem un set de ţevi de la magazine până acasă, în acelaşi oraş? Ce maşină avem? (în cazul unui Matiz poate nu suntem dispuşi să investim 840 lei într-un set de bare aerodinamice dacă nu avem neapărată nevoie, de ex., nu participăm săptămânal la concursuri de ciclism)
În funcţie de răspunsurile la aceste întrebări, dar şi de bugetul disponibil, se poate alege setul de bare transversale cel mai potrivit.

Tot nu te poţi hotărî ce să alegi? Ori te interesează şi altceva, ce nu e cuprins în acest articol? Apelează cu încredere la sfaturile noastre, sunt gratis: office @ cutiiauto.ro sau 0753-227726.

În următorul articol vom afla detalii despre cutiile portbagaj.

2 comments

  1. cele pe carlig sufera la testul elanului, o manevra des efectuata. cele mai bune sunt cele pe bare transversale.

    1. Multumesc pentru comentariu! Depinde de fiecare suport: de cine e facut, cat de bun este. Generic vorbind, fiecare suport (pe carlig, pe haion sau pe bare transversale) are avantaje si dezavantaje. Un suport pe carlig bine facut n-are treaba la testul elanului (ocolirea unui obstacol), dar poate avea un pret mare pentru cineva care nu are carlig si are o masina mai noua. Pe de alta parte, daca nu ai bare si doresti transportul a 3-4 biciclete, s-ar putea sa ajungi la aceleasi costuri sau chiar mai mari.
      Subiectul merita un articol cu comparatii intre cele 3 tipuri de suporturi pentru biciclete.

Comments are closed.