Prima cutie

Dimineaţa devreme. Zi de martie. În ziua precedentă la meteo anunţau pentru azi ninsori şi vreme mai puţin favorabilă condusului. După alimentare cu combustibil, pornesc la drum. Pe autostradă s-a depus ceva zăpadă, însă nu creează probleme. Vântul nu suflă, astfel ca e în regulă din acest punct de vedere. Urmează să mă înâlnesc la Cluj cu un producător de Cutii portbagaj Auto. Cutiile lor sunt fabricate manual, folosind doar materiale din UE. Azi voi achiziţiona una şi o voi testa, iar feedback-ul tehnic urmează în această postare.

Am ajuns la Turda şi văd că am un apel. E unul din colaboratorii cu care mă voi întâlni în Cluj. Li s-a stricat o maşină şi vor întârzia cateva ore, îmi spune să nu mă grăbesc. E lung drumul din Budapesta.

În scurt timp am ajuns în Cluj, la magazinul de unde iau barele Thule. Trebuie să am pe ce să montez cutia. Am ales varianta de bare aerodinamice, Thule WingBar. Încă după primii 20-30 km a nins mai puţin; în Cluj e zăpadă apoasă. Curăţ maşina de zăpadă, pregătind-o pentru montarea barelor. După aproximativ 40 minute barele sunt montate şi pornesc spre locul de întâlnire. Vreau să ştiu exact unde e, ca să nu bîjbîi atunci când se va apropia ora întâlnirii. Ştiind că oamenii vin dinspre Oradea, l-am ales cât mai aproape de intrarea în Cluj dinspre Oradea.

După ce m-am întâlnit cu un prieten şi am luat prânzul împreună, am colindat un Mall din oraş şi am luat o carte de la anticariat. Recomand amcarte.ro.

Într-un final, dupămasa, au ajuns în oraş şi partenerii. Ninsoarea se oprise de ceva timp, iar şoseaua începuse sa fie uscată. După achiziţionarea cutiei portbagaj, am mai poposit puţin în oraş, delectandu-mă cu o prăjitură la Cofetăria Carpaţi.

Pe drumul Sibiu – Cluj, fără bare transversale şi fără cutia portbagaj, consumul de combustibil a fost de 6,3%. La întoarcere, pe acelaşi itinerar (de data aceasta Cluj-Sibiu, bineînteles), cu barele aerodinamice Thule WingBar si cu cutia AzzurroBox montată, consumul a fost de … 6,3%. Aşadar, 0% (zero la sută) consum adiţional, fără bagaje în cutia portbagaj. Maşina este un Ford Mondeo MKIII.

Comportament: până la viteza de 80-90 Km/h nu îţi dai seama că ai cutie deasupra maşinii. Peste această viteză se aude un vâjâit, ca dacă suflă vântul afară. Sunetul nu creşte în intensitate o dată cu creşterea vitezei de deplasare, ci rămâne la acelaşi nivel, nederanjant. Am testat acest aspect până la 135-138 Km/h, viteză setată prin intermediul pilotului automat şi menţinută constant pe autostradă, acolo unde traficul şi condiţiile de drum au permis.

Caracteristici cutie AzzurroBox:
– deschidere pe ambele părţi;
– volum: 480L;
– dimensiuni exterior: 200 x 78 x 40 cm;
– 3 chingi pentru susţinerea bagajelor/ski-urilor/snowboard-urilor;
– greutate cutie: 20 kg;
– greutate maximă admisă în cutie: 80 kg;
– greutatea maximă admisă a bagajelor (pentru bare de 5 kg): 55 kg;
– prindere pe bare: sistem rapid (nu necesită scule speciale), compatibil cu toate barele transversale existente pe piaţă;
– puncte de prindere: barele transversale de pe autoturisme pot avea distanţa dintre ele de la 46 cm până la 100 cm, în vederea poziţionării optime a acestei cutii;
– lungime schiuri: 3 × 185 cm, 3 × 175 cm;
– material: negru lucios, rezistent la şocuri şi raze UV, din plastic ABS.
În vederea unei închideri sigure, sistemul de blocare este astfel conceput încât cheia se eliberează doar în cazul închiderii tuturor zăvoarelor.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *